Brytyjska jagnięcina w polskich restauracjach
Jarek Walczyk - Prezes, współzałożyciel i fundator Fundacji Klubu Szefów Kuchni, konsultant kulinarny, ambasador marki Queen's British Lamb, Z.T. Kruszwica. - W Polsce, coraz bardziej rośnie świadomość o pochodzeniu produktu i procesach jego powstawania. Jestem orędownikiem tego trendu, stawiam na produkty najwyżej jakości, a jagnięcina brytyjska właśnie taka jest. To mięso premium, które do Polski trafia świeże, nie mrożone. To ma oczywiście wpływ na smak, podobnie jak fakt, że owce karmione są w 100% pokarmem naturalnym, jakie dostarczają łąki i wrzosowiska. Dzięki temu mięso jest niezwykle soczyste, kruche, a w smaku łagodnie słodkie. Warto pamiętać, że jagnięcina jest chuda (tylko 8% tłuszczu), o wysokiej zawartości wartości odżywczych, białka, minerałów i witamin. Coraz więcej szefów kuchni myśli podobnie, o czym świadczy powodzenie programu #WybieramRestauracje.