Walentynki z dostawą

Walentynki z dostawą

14 lutego - gorący dzień dla gastronomii i rynku delivery. W zawrotnym tempie rośnie liczba zamówień na sushi i kwiaty - pokazują dane Stuart.

Blisko 71 proc. Polaków obchodzi walentynki, a dla co trzeciego z nas to święto ma szczególne znaczenie. To dzień pełen emocji, radości i okazja do spędzenia czasu z bliskimi.W tym roku walentynki przypadają w piątek, co oznacza, że restauracje będą pękać w szwach przez cały weekend.

Osoby, które spóźniły się z rezerwacją stolika, mogą postawić na plan B - kolację z  dostawą. Na pierwszy plan wysuwa się sushi, które w walentynki cieszy się wyjątkową popularnością. Według globalnych danych Stuart popyt na sushi w dostawie 14 lutego wzrasta 2,5-krotnie względem średniej rocznej.

Co stoi za tym fenomenem? To eleganckie i efektowne rozwiązanie z wieloma wariantami do wyboru, idealne na romantyczny wieczór zwłaszcza, że co drugi Polak celebruje ten dzień z partnerką lub partnerem.

Numerem jeden wśród prezentów są także kwiaty. Bukiet czerwonych róż czy elegancka kompozycja florystyczna to klasyczny wybór, dlatego to właśnie w tym dniu kwiaciarnie przeżywają prawdziwe oblężenie. Ogromny popyt ma jednocześnie bezpośredni wpływ na rekordowe wyniki platform oferujących szybkie dostawy pod drzwi klienta. Najnowsze dane pokazują nawet 20-krotne wzrosty zamówień względem średniej z całego roku, co dowodzi, jak duży potencjał dla branży florystycznej kryje się w usługach ekspresowej logistyki miejskiej. Podobny trend widać też nad Wisłą - 61 proc. Polek otrzymuje tego dnia kwiaty.

- Walentynki to jeden z najintensywniejszych dni w roku dla branży dostawczej i chociaż segment dostaw posiłków z restauracji prężnie się rozwija, ekspresowe dostawy kwiatów w Polsce to nadal nisza o ogromnym potencjale. Wciąż niewiele kwiaciarni posiada własny kanał dostaw z opcją dostarczenia bukietu pod drzwi klienta w ciągu 30 minut, a Walentynki to właśnie moment, kiedy popyt na takie usługi rośnie lawinowo. Czas jest tu na wagę złota. Dostawy ostatniej mili są więc świetnym rozwiązaniem zarówno dla małych biznesów, jak i dużych sieci, pomagając im w zdobyciu nowych klientów i wyróżnieniu się na rynku - mówi Agnieszka Majewska, General Manager w Stuart.

Przy tak dużym zainteresowaniu zamówieniami online zarówno restauratorzy, jak i właściciele kwiaciarni powinni analizować trendy i reagować na dane z ostatnich lat. Szybka i niezawodna realizacja dostaw w tak wymagającym dniu to nie tylko szansa na zadowolenie klientów, ale także na budowanie długoterminowych relacji.