![Upominki na walentynki Upominki na walentynki](assets/media/felietony/walentynki_artykul.jpg)
Upominki na walentynki
42 proc. ankietowanych Polaków daje swoim bliskim upominki z okazji walentynek - wynika z badania VeloBanku. Co piąty z nas planuje wyjść tego dnia do restauracji.
Drobne prezenty walentynkowe są domeną przede wszystkim kobiet (46 proc.), jednak nie brakuje także obdarowujących mężczyzn (39 proc.).
Z kolei co piąty Polak zamierza wyjść z tej okazji do restauracji lub kina To forma spędzania wspólnego czasu preferowana głównie przez młodszych, czyli ludzi w wieku 18-24 lata. Dla restauratorów i właścicieli biznesów gastronomicznych to zatem doskonała okazja do organizowania eventów związanych z Dniem Zakochanych.
Restauracje w ramach walentynek mogą oferować nie tylko menu degustacyjne, ale także vouchery podarunkowe na przykład na romantyczną kolację.
Jak wynika z badania, 62 proc. respondentów planuje w walentynki sprawić prezent sobie samym - częściej deklarują to kobiety (75 proc.) niż mężczyźni (39 proc.). Co trzeci badany umili sobie ten dzień, jedząc słodycze; tyle samo osób wybierze się na masaż, do kosmetyczki lub fryzjera. 30 proc. badanych w walentynki będzie czytało książkę, 28 proc. spotka się z bliskimi, a 22 proc. będzie tego dnia uprawiać sport. Co dziesiąty zdecyduje się na podróż.
Zdaniem ankietowanych najważniejszą rzeczą, jaką można podarować drugiej osobie na walentynki jest wspólnie spędzony czas, na co wskazało 62 proc. z nich. Grupą, która wskazuje to najczęściej, są młodzi ludzie w wieku 18-24 lat. Blisko 40 proc. respondentów doceni swoich bliskich, mówiąc im, że ich kocha.
14 lutego prawie połowa (48 proc.) badanych skoncentruje się na swojej drugiej połówce, a dla 35 proc. respondentów ważne będą w tym dniu inne osoby. Co dziesiąty największą uwagę poświęci swoim dzieciom. 5 proc. badanych skupi się na rodzicach i tyle samo na przyjaciołach, a dla 7 proc. walentynki są okazją do docenienia samego siebie.