SMAKKi GASTROTARGI 2024: spotkanie pasji i biznesu
Gdy publikowaliśmy zapowiedzi kolejnej edycji GASTROTARGÓW SMAKKi nikt nie mógł przewidzieć aż takiej gamy kulinarnych odkryć, czekających na uczestników tego wydarzenia. Targi, które trwały od 20 do 22 marca, stały się żywym sercem polskiej sceny gastronomicznej, przyciągając znakomitych szefów kuchni, entuzjastów dobrego jedzenia, profesjonalistów branży, dla których gotowanie jest pasją. Tegoroczna edycja obfitowała w znakomite pokazy kulinarne, konferencje, a strefa wystawiennicza gościła czołowych producentów i dystrybutorów rozwiązań dla branży HoReCa, od sprzętu, przez wyposażenie i kawę, aż po produkty spożywcze.
Mistrzowie i Inspiracje
Jednym z największych atutów targów była możliwość spotkania z mistrzami sztuki gotowania. Pokazy kulinarne na żywo, podczas których znani szefowie kuchni dzielili się swoimi sekretami, przyciągały tłumy. Wśród znakomitych osobowości serwujących swoje dania na GASTROTARGACH SMAKKi pojawili się m.in.: Przemysław Klima, który częstował swoimi potrawami gości firmy GRAFEN; Grzegorz Łapanowski, którego można było spotkać na stoisku marki LAVAZZA, a w strefie Kulinarnych SMAKKów Premium pokazy masterclass prowadził Marin Gimenez Castro oraz Bob Mazur wspólnie z Łukaszem Bartosiewiczem. Wielkie show zafundował odwiedzającym również Patryk Galewski wspólnie z podopiecznymi Fundacji im. Ks. Jana Kaczkowskiego oraz Sebastianem Cichym i Kubą Steuermarkiem.
Emocje wzbudzały również konkursy i mistrzostwa, które odbywały się każdego dnia. I tak byliśmy świadkami wyboru najlepszego dania wege, podczas konkursu prowadzonego przez Katarzynę Gubałę, najlepszego espresso podczas Cup of Poland oraz Mistrza Polski Kuchni Tajskiej. Warto zaznaczyć, iż całość zmagań podczas tych mistrzostw obserwowała Pani Ambasador Królestwa Tajlandii w Polsce. Podczas GASTROTARGÓW SMAKKi firma Kraft Heinz zorganizowała ponownie finały konkursu Heinz Selection, a organizatorzy Olimpiady Kawy wybrali najlepszego młodego baristę.
SMAKKi GASTROTARGI to niewątpliwie jedyna impreza branżowa, która zapewnia odwiedzającym nie tylko możliwość zapoznania się z bogatą ofertą wystawców ale również gwarantuje doskonałą kulinarną ucztę z udziałem czołowych osobowości świata gastro.
Biznes i Rozwój
Targi okazały się nie tylko festiwalem smaków, ale także miejscem, gdzie biznes spotykał się z pasją. Konferencja Liderki Branży HoReCa była wydarzeniem szeroko już komentowanym w branży. Organizatorzy przygotowali wspaniałe panele dyskusyjne z udziałem znakomitych prelegentów, wśród których pojawiły się m.in. dr Irena Eris, Marta Stańczak, Anna Chylewska, Ewelina Brdak, Cristina Catese, dr Joanna Heidtman, Jolanta Kleser, Anna Pestilenz oraz Justyna Sekunda. Uczestniczki i uczestnicy konferencji zgodnie podkreślali, że poruszane podczas niej tematy były bardzo ważne, a historie prelegentek niezwykle inspirujące. Drugiego dnia targów odbyła się konferencja SMAKKi Invest Day, czyli spotkanie inwestorów branżowych. Doświadczeni przedsiębiorcy HoReCa, a wśród nich m.in. Marta Jakubowska (współzałożycielka FERMENT GROUP), Grzegorz Chojnacki (Dyrektor ds. gastronomii w Satoria Group), Marcin Sadło (Członek Zarządu Zdrojowa Hotels), Łukasz Smoliński (CEO DESEO Polska) oraz Hubert Czwarno (współwłaściciel PaThaThai) dzielili się swoimi doświadczeniami w budowaniu konceptów gastronomicznych.
To, co zasługuje na szczególną uwagę to fakt, że biznes spotykał się również, a może przede wszystkim w hali targowej. W opinii wielu wystawców były to bardzo udane 3 dni, które obfitowały w wartościowe i przyszłościowe rozmowy. Warto podkreślić, że wśród wystawców na targach obecne były czołowe marki związane z branżą. Obok Sponsora Głównego, firmy DPD Polska oraz Partnerów Strategicznych: BWT Polska, DBL Wynajem Odzieży Roboczej, GRAFEN, KOMAT, Kraft Heinz, MAPAL, MEIKO, SEGAFREDO, WELBILT, swoją ofertą prezentowało blisko 150 firm.
Atmosfera i Wspólnota
To, co najbardziej zapadało w pamięć po targach, to atmosfera integracji i pasji, która łączyła wszystkich obecnych. SMAKKi GASTROTARGI udowodniły, że kuchnia to nie tylko miejsce pracy czy codziennych obowiązków - to przestrzeń dla kreatywności, innowacji i dzielenia się, a targi to nie tylko prezentacja rozwiązań - to również przestrzeń do nawiązywania trwałych relacji biznesowych i branżowych.
SMAKKi GASTROTRGI 2024 to byłytrzy dni pełne wrażeń i inspiracji. To był czas, kiedy polska scena gastronomiczna pokazała swoją siłę, różnorodność i zamiłowanie do doskonalenia się - zarówno w kuchni, jak i poza nią.
Z niecierpliwością oczekujemy na kolejną edycję, mając nadzieję, że będzie równie smakowita, inspirująca i niesamowita, jak ta, w której mieliśmy przyjemność uczestniczyć.