Kongres 4 GENERATIONS dla rodzin biznesowych: bezpieczne dziedzictwo w czasach niepewności

Kongres 4 GENERATIONS dla rodzin biznesowych: bezpieczne dziedzictwo w czasach niepewności

Kongres odbędzie się 13 października 2025 roku w Fabryce Norblina w Warszawie. Oto tematy, które podejmą przedsiębiorcy.

Jak wynika z badań Instytutu Biznesu Rodzinnego - 12 proc. właścicieli firm rodzinnych posiada strategię właścicielską uzgodnioną z członkami rodziny, choć aż 79 proc. uważa, że to właśnie ona stanowi klucz do budowania przewagi rynkowej. To pokazuje, jak duża jest różnica między świadomością a praktyką - i jak istotne jest, by w czasach niepewności szukać narzędzi wzmacniających bezpieczeństwo i trwałość dziedzictwa. O tym rozmawiać będą uczestnicy Kongresu 4 GENERATIONS.

- Właściciele firm rodzinnych coraz częściej pytają już nie tylko: "Jak przekazać firmę?", ale: "Jak mądrze chronić rodzinę i majątek w niepewnym świecie?". Bezpieczeństwo emocjonalne, ekonomiczne, społeczne, staje się nowym kompasem działań rodzin biznesowych. W czasach globalnych napięć i rosnącej presji gospodarczej, rodziny muszą tworzyć strategie, które doprowadzą nie tylko do zabezpieczenia dziedzictwa, ale też zapewnią wewnętrzne poczucie spokoju i psychiczną odporność. Dlatego nie rozmawiamy już wyłącznie o firmach rodzinnych, lecz o rodzinach, które świadomie budują swoją trwałość, także jako inwestorzy, strażnicy wartości i liderzy pokoleń - mówi dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Każda rodzina ma swoją historię. Jedni zaczynali od niewielkiego warsztatu, a inni od odważnej decyzji w czasach gospodarczej transformacji. Dziś, po latach pracy, wiele z tych rodzin prowadzi dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwa, które zatrudniają setki, a nawet tysiące osób. Jednak prędzej czy później nadchodzi moment, w którym pytania o przyszłość nie dotyczą już tylko bilansu zysków i strat w perspektywie roku, dwóch czy pięciu, ale w perspektywie kolejnych pokoleń oraz dziedzictwa, wartości i więzi łączących rodzinę - podkreślają organizatorzy.

Strategia właścicielska, fundacja rodzinna, liderzy młodego pokolenia, innowacje, mechanizmy nadzoru właścicielskiego, inwestowanie i bezpieczeństwo w niepewnych czasach - to właśnie tematy, które staną się osią dyskusji między ekspertami i przedsiębiorcami.

W programie m.in. tematy dotyczące budowania odpornego kapitału rodzinnego, który przetrwa zawirowania i będzie elementem scalającym rodzinę biznesową oraz sposoby łączenia historii z innowacją. Jednym z kluczowych punktów programu będzie wystąpienie dr Adrianny Lewandowskiej zatytułowane "7 kapeluszy założyciela firmy rodzinnej - jak przejść przez najtrudniejszą zmianę". Tytułowe kapelusze są symbolem wielu ról jakie pełnią założyciele rodzinnych biznesów.

Szczegóły dostępne na stronie https://4generations.eu/