
III edycja Trophée Mille Poland 2025
Przed nami trzecia edycja międzynarodowego konkursu kulinarno-cukierniczego dla szkół gastronomicznych Trophée Mille Poland 2025. Konkurs odbędzie się 7 listopada 2025 roku podczas targów HORECA w Krakowie.
Zbliża się kolejna edycja kulinarnego wydarzenia w wydaniu najlepszych uczniów szkół gastronomicznych w Polsce, którzy będą rywalizować o przepustkę do wielkiego finału w Reims i możliwość reprezentowania Polski na arenie międzynarodowej.
Formuła konkursu
Konkurs skierowany jest do uczniów szkół gastronomicznych: zawodowych, średnich i wyższych, którzy w dniu finału międzynarodowego tj. marzec 2026 nie mogą mieć ukończonych 25 lat.
Do konkursu mogą zgłaszać się zespoły wytypowane przez szkołę o profilu gastronomicznym. Każdy z zespołów składa się z dwóch kandydatów: uczennicy i ucznia, którzy kształcą się w obszarze kuchnia i/lub cukiernia oraz nauczyciela, który występuje w roli trenera. Każda szkoła może zgłosić maksymalnie dwie drużyny.
Zgłoszenia
Zainteresowane konkursem szkoły proszone są o przesłanie wiadomości na adres smarten@smarten.pl z informacją, dlaczego to właśnie ich zespół powinien wystąpić w finale Trophée Mille Poland 2025. W odpowiedzi, szkoły otrzymają Regulamin oraz Formularz zgłoszeniowy, który należy odesłać poprawnie wypełniony i podpisany do 15 października 2025 roku.
Na podstawie zgłoszeń Krajowy Komitet Organizacyjny Trophée Mille Poland 2025 wytypuje maksymalnie sześć zespołów, które zaprezentują się przed profesjonalistami i publicznością już jesienią tego roku.
W jury pod przewodnictwem Aleksandry Sowy-Trzebińskiej zobaczymy między innymi: Kurta Schellera, Karola Okrasę, Marcina Popielarza oraz Urszulę Janusz znaną jako Urszi.
Tematy obowiązkowe
W finale każda drużyna będzie musiała przygotować w ciągu 3 godzin i 30 minut dwa dania, każde w ośmiu porcjach. Pierwsze przygotowane na słono z wykorzystaniem piersi z kaczki firmy Cedrob, dowolnych leśnych grzybów oraz produktu regionalnego oraz drugie - danie przygotowane na słodko - deser na bazie dowolnej kawy Lavazza, dowolnego owocu cytrusowego i kruchego ciasta.
Celem konkursu jest zachęcenie młodych adeptów sztuki kulinarnej i cukierniczej do pogłębiania wiedzy na temat nowoczesnych technik rozwoju zawodowego, zmotywowanie do doskonalenia umiejętności poprzez otwartość i aktywne uczestnictwo w życiu środowiska gastronomicznego oraz przekazywanie wiedzy i doświadczenia przez najlepszych kucharzy i cukierników młodszemu pokoleniu.
Szkoła, która zwycięży podczas polskich eliminacji, wystąpi na międzynarodowej arenie wśród zespołów z całego świata podczas finału w Reims we Francji - Trophée Mille International 2026.
Partnerami tegorocznej edycji są firmy: Chefs Culinar, Sokołów, Duda Foodservice, San Pellegrino, Lavazza, ChemaN, Targi HORECA, Gastro Magic Service