Analiza. Polska jest liderem pod względem liczby zamówień wegetariańskich burgerów

Analiza. Polska jest liderem pod względem liczby zamówień wegetariańskich burgerów

Polska jest zdecydowanym liderem pod względem liczby zamówień wegetariańskich burgerów wśród wszystkich 24 krajów, w których działa Glovo. Według danych GfK, rynek roślinnych produktów w Polsce osiągnął 1,5 mld zł wartości. Według prognoz, globalna sprzedaż w ciągu najbliższych lat może wzrosnąć nawet o 30%.

Dynamiczny rozwój rynku produktów roślinnych

Warzywny burger lub stek, jogurt roślinny czy wegańska szynka to elementy nowoczesnego rynku produktów roślinnych, który w Polsce wart jest już 1,5 mld zł. Dane Glovo także potwierdzają dynamiczny rozwój tego sektora spożywczego - jako kraj w ostatnich 12 miesiącach spożyliśmy aż 33% wszystkich wege burgerów zamawianych przez aplikację. Dzięki temu Polska znajduje się na pierwszym miejscu pod tym względem na światowej mapie Glovo.

Najnowsze dane, opublikowane w tym roku przez GfK Polonia, podają, że w Polsce ten rynek wart jest już 1,5 mld zł. Statystyki Glovo pokazują m.in. to, że Polska jest numerem jeden jeśli chodzi o spożywanie bezmięsnych burgerów. W ostatnich 12 miesiącach mieszkańcy naszego kraju zamówili ich aż 77 tys. Ten wynik stanowi 33% światowego spożycia burgerów wege zamówionych przez aplikację Glovo.

Jedną z restauracji, która w ciągu ostatnich 12 miesięcy dostarczyła poprzez Glovo największą liczbę wegetariańskich burgerów jest Łódzka Cochise.

A co jeszcze polscy użytkownicy aplikacji Glovo zamawiają z oferty bezmięsnej? Na drugim miejscu wśród wegetariańskich zamówień znalazły się różne wersje bezmięsnych kebabów, a wśród nich bardzo popularny w Polsce kebab z frytkami w środku. Z kolei wśród najchętniej zamawianych wegetariańskich produktów należy wymienić także sojowe jogurty, majonezy, pasztety i napoje.